dimarts, 2 de juny del 2015

Presentem el tema a l'aula

A l'hora de pensar com introduïr el tema a l'aula han vingut moltes idees al cap, però d'entre totes, la que més ens ha agradat ha sigut la de partir de la quotidianetat de l'alumne. Parlem com a tutores amb el menjador de l'escola per pactar quin dia de la setmana els nens menjaran llenties per tal de que, la mateixa tarda després de dinar, iniciem la primera conversa del projecte.

La mestra a les 3 pregunta als nens com ha anat l'hora del menjador, quins conflictes han hagut, com s'han solucionat,... i pregunta, finalment, que han menjat. Un dels nens contesta que han menjat llenties i a partir d'aquí, la mestra comença a fer que els nens es preguntin coses sobre aquest menjar:

- Què creieu que són les llenties?
- D'on creieu que han sortit?
- Què pot ser les han fabricat els homes? O pot ser han sortit del terra?
- Com han arribat al nostre plat? 

El primer dia, conversem amb els nens i nenes de l'aula i generem un llistat amb un munt de preguntes que, com a bons investgadors, haurem de resoldre. 

Comencem el nostre projecte d'investigadors!  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada